התחברות

close

הסוכן הדיגיטלי לאיתור הנכס שלך

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

    פינוי בינוי ברמלה – הפרויקטים החמים

    תוכן עניינים

    שיתוף המאמר:

    ברמלה, קיימים לא מעט אזורים ישנים, עם בניינים ישנים שלא עומדים בתקנות הבנייה המעודכנות ביותר. הדבר עלול להוות סכנה ממשית בזמן מתקפות טילים או בזמן רעידות אדמה. בניינים שלמים עלולים לקרוס, או להיפגע בצורה מסכנת חיים. בנוסף, לא ניתן להתעלם מהעובדה שהבניינים אינם מתוחזקים כפי שצריך וגם מבחינה אסתטית – מדובר בבניינים בעלי ארכיטקטורה מיושנת ולא מושכת במיוחד. כן, בעיר ותיקה כל כך כמו רמלה, ישנם לא מעט אזורים עם בניינים שכאלה אבל החדשות הטובות הן, שישנם גם לא מעט פרויקטים של פינוי – בינוי שמתקיימים בעיר, וגם התחדשות עירונית בלא מעט מאותם מתחמים ישנים בעיר. אז מהם הפרויקטים החמים ביותר של פינוי ברמלה ומה זה בכלל פינוי בינוי? על כך במאמר הבא.

    פרויקטים פינוי בינוי – מה זה בכלל?

    כפי שכבר ציינו, ברמלה (אבל לא רק) ישנם לא מעט מתחמים עם בניינים ישנים שאינם מתוחזקים כפי שצריך. במקרים כאלו, ישנן שתי אפשרויות –.

    • שיפוץ הבניין בכללי, מה שמכונה למעשה “תמ”א 38/1”, פרויקט שמשפץ, מחזק ומשדרג את הבניין. במקרה כזה, הדיירים נשארים לגור בבניין לאורך כל תקופת השיפוץ וגם לאחריה והבניין אינו נהרס.
    • פרויקטים של פינוי בינוי, בהם למעשה מגיעים למסקנה שלא ניתן לשפץ את הבניין, וצריך להרוס אותו על מנת לבנות בניין חדש שעומד בכל תקנות הבנייה העדכניות והעכשוויות. 

    במקרה של פינוי בינוי, הדיירים מפונים מהבניין ומשתכנים במתחם מגורים חלופי עד לסיום הבנייה של הבניין החדש. עם זאת, חשוב לציין שישנם פרויקטים פינוי בינוי שמציעים תהליך הפוך – קודם כל בונים את הבניין שאליו בעלי הנכנסים יכולים לעבור, ורק לאחר המעבר הורסים את הבניין הישן. כך או כך בפרויקטים של פינוי ובינוי ברמלה ובמקומות נוספים בארץ – הבניין הישן נהרס על מנת לאפשר מקום לבניין חדש עבור התושבים, זאת בניגוד לפרויקטים של תמ”א 38/1, בהם הבניין איננו נהרס.

    לכן, פרויקטים של פינוי בינוי נוטים לקחת זמן רב יותר, אבל בסופם – ישנו בניין חדש שעומד לרווחת בעלי הנכסים.

    פינוי בינוי – שאלות ותשובות

    ריכזנו עבורכם את כל השאלות בנוגע לפינוי ובינוי ברמלה.

    • האם כל בניין עומד בתנאים לפינוי ובינוי?
      התשובה הקצרה לשאלה זו – היא לא. לא כל בניין עומד בתנאים לפינוי ובינוי. התשובה הארוכה, היא שהחוק מגדיר בדיוק אילו בניינים עומדים בתנאים לפרויקט פינוי ובינוי. על מנת שבניין יקבל אישור לפרויקט פינוי, הוא צריך לעמוד בתנאים הבאים –
    • צריכה להיות הסכמה של רוב מיוחס של בעלי הנכסים
    • 24 דירות קיימות או יותר
    • אישור ראשוני של אגף ההנדסה בעיר לקידום הפרויקט.
    • כמה זמן אורך פרויקט פינוי ובינוי ברמלה?

    מדובר בפרויקט עם לא מעט אישורים ושלבים, ולכן, אורך הפרויקט יכול לקחת כמה שנים. בנוסף, אורך הפרויקט משתנה בהתאם לקצב קבלת האישורים וקצב הבנייה מפרויקט לפרויקט. 

     

    • מי רשאי לעבור לבניין החדש בתום תקופת הבנייה?

    בעלי הנכסים בבניין הישן שנהרס, רשאים לעבור אל הבניין החדש שנבנה בהתאם לאישורי הקניין שהתקבלו בתהליך אישור הפרויקט.

     

    • אילו אישורים צריכים להתקבל על מנת להתחיל פרויקט פינוי ובינוי?

    בין האישורים צריכים להתקבל על מנת להתחיל בפרויקט פינוי ובינוי ניתן לכלול – אישור התוכנית, אישורי המסדיר את הנושא הקנייני, אישור מאגף ההנדסה, ואישור של רוב מיוחס של בעלי הנכסים.

    פינוי ובינוי ברמלה – הפרויקטים החמים

    לאחר שסקרנו מהו למעשה פרויקט פינוי ובינוי וענינו על כל השאלות הבוערות, נותר רק לבדוק מהם הפרויקטים החמים ביותר בפינוי ובינוי ברמלה. חשוב לציין שנושא ההתחדשות העירונית בעיר נמצאת בתנופה מתמדת, והעיר צומחת ומתפתחת בקצב מסחרר, לכן ישנם לא מעט פרויקטים של פינוי ובינוי בעיר.

    מתחמים פינוי ובינוי ברמלה – 

    • מתחם הרצל – תוכנית מאושרת שבה ייבנו כ – 600 יחידות דיור חדשות במקום 114 היחידות הקיימות במתחם כיום.
    • מתחם ישראל פרנקל – מתחם הנמצא בהפקדה. על פי התוכנית יפונו 54 יחידות דיור ובמקומן ייבנו כ – 291 יחידות דיור חדשות
    • מתחם בן גוריון –  תוכנית מאושרת שבה יפונו כ – 528 יחידות דיור, יחוזקו כ – 416 יחידות דיור, וייבנו מחדש כ – 2835 יחידות חדשות.
    • מתחם גני בר אילן – נמצא כרגע בתכנון שבו יפונו 376 יחידות דירות ויבנו מחדש 1430 יחידות דיור.
    • מתחם הרצל – שער העיר – פרויקט מרכזי אשר נמצא בתכנון, במהלכו יחוזקו ויפנו כ – 116 יחידות דיור, וייבנו מחדש כ – 530 יחידות דיור.

    ועוד עשרות פרויקטים שנמצאים בשלבי תכנון, אישור, ובנייה. כלל הפרויקטים הינם חלק מתהליך מתמשך של חידוש פני העיר לצד התשתיות השונות שנמצאות בה.

    השקעה ברמלה – דווקא עכשיו

    כפי שכבר ציינו, רמלה נמצאת בשלבים מתקדמים של התחדשות עירונית, חידוש פני העיר, התשתיות ופרויקטים רבים של פינוי בינוי ותמ”א 38/1. העיר נמצאת בתנופה מתמדת, מה שהופך אותה לאזור מבוקש ביותר עבור תושבים מכל אזור המרכז – ראשון לציון, באר יעקב, חולון, בת ים, נס ציונה, רחובות ואפילו תל אביב. בעיר ממוקמות בנוסף שכונות חדשות, שמכילות הכל מהכל ומעלות את רמת החיים בעיר. וכמובן שהעיר לא מושכת אליה רק תושבים חדשים – אלא גם בעלי עסקים מכל אזור המרכז. 

    לכן, דווקא עכשיו, מומלץ לקנות נדל”ן להשקעה ברמלה. העיר עוברת מהפכה של ממש, והתשואות מהשקעה היום ברמלה יכולות להיות גבוהות ומשמעותיות במיוחד בעתיד. ואם אתם מחפשים נדל”ן להשקעה ברמלה, רצוי שתעשו זאת בעזרת מתווך מקומי שמכיר את העיר ואת אזורי הצמיחה שבתוכה.

    בנכס 4 יו, נשמח לעמוד לשירותכם עם מיטב המומחים שמכירים את רמלה לאורכה ולרוחבה. היתרון שלנו  – הוא היתרון המקומי שמכיר כל פרט ופרט שצריך לדעת על העיר.

    יש לנו להציע מבחר דירות למכירה 3 חדרים או דירות למכירה 4 חדרים באזורי פינוי בינוי והתחדשות עירונית.