התחברות

close

הסוכן הדיגיטלי לאיתור הנכס שלך

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

    התחדשות עירונית ברמלה

    תוכן עניינים

    שיתוף המאמר:

    התחדשות עירונית היא ללא ספק בין הפרויקטים החשובים ביותר עבור ערים שונות ברחבי ישראל, וברמלה בפרט. בעיר בה ישנן לא מעט שכונות ישנות שנבנו עם קום המדינה, ואזורים ותיקים שדורשים תחזוקה וחיזוק בהתאם לתקנות הבניה החדשות – התחדשות עירונית הופכת להיות מעין הכרח. לכן, זה לא מפתיע שרמלה הפכה למוקד אמיתי של התחדשות עירונית ופינוי בינוי, עם עשרות פרויקטים בתכנון או בעשייה ברגעים אלו ממש. אבל אם אתם לא לגמרי בטוחים מהי התחדשות עירונית וכיצד היא יכולה לעזור לכם, התושבים – המאמר הבא הוא עבורכם. ריכזנו עבורכם את כל מה שצריך לדעת על רמלה התחדשות עירונית, לרבות – אילו פרויקטים נמצאים כרגע בהתחדשות עירונית בעיר.

    מהי התחדשות עירונית?

    ישראל, הינה מדינה עם לא מעט בניינים ואזורים ותיקים. מדובר באזורים שנבנו עם קום המדינה או במהלך השנים, ועם הזמן חלה התדרדרות בתחזוקה ובפעילות אזורים אלו. מדובר באזורים שהפכו לפחות ופחות מבוקשים עם שנים, מה שהוביל לכך שלא רק רמת האוכלוסייה התדלדלה, אלא גם איכות האזור ירדה עם הזמן. לכן, החלו בישראל פרויקטים של התחדשות עירונית. 

    התחדשות עירונית – כשמה היא – הינה פרויקט לחידוש וחיזוק אזורים ריקים או אזורים בהם חלה התדרדרות. מטרת ההתחדשות, היא לקחת אזור ישן ולא מפותח, ולגרום לפיתוחו ולהפיכתו לאזור מחודש ופעיל. חשוב לציין, שלא מדובר פה בפרויקט פרטי בו קבלן בוחר אזור מסוים וקונה את השטח על מנת לחדשו. בהתחדשות עירונית, ישנה מעורבות ישירה של העירייה שפועלת על עם בעלי המקצוע ובעלי הנכסים על מנת לבצע ולהוציא לפועל פרויקטים של התחדשות עירונית. כך שמדובר בפרויקטים עירוניים, שמטרתם להפוך את העיר בה הם מתקיימים – לעיר מודרנית ופעילה.

    חשיבות ההתחדשות העירונית

    כמובן שלא מדובר בפרויקטים שנועדו אך ורק למען נראות העיר. לפרויקטים של התחדשות עירונית יש לא מעט משמעות וחשיבות מבחינת התושבים. המטרה המרכזית בפרויקטים של התחדשות עירונית היא לחזק מבנים ישנים ולוודא שהם עומדים בתקנות הבניה העדכניות ביותר. לעיתים, מדובר בפרויקטים של פינוי  – בינוי, בהם מפנים את התושבים מהבניינים הישנים, הורסים את הבניין הישן ולאחריו בונים בניין חדש במקומו. למהלכים אלו יש משמעות וחשיבות על מנת לוודא שהבניינים עומדים בתקנות רעידות אדמה, מצוידים בממ”דים במקרה הצורך ועוד. 

    כך למעשה, ניתן לטעון שמדובר בפרויקטים בעלי חשיבות רבה לא רק עבור העירייה, אלא גם עבור התושבים ובסופו של יום, גם ערך הדירות עולה בצורה משמעותית. 

    שלבי התחדשות עירונית ברמלה

    אם אתם מחפשים ברמלה התחדשות עירונית, ישנם כמה שלבים שמתקיימים רגע לפני שיוצא לפועל פרויקט חדש בעיר של התחדשות עירונית – 

    • בדיקה ראשונית – רגע לפני שמכריזים על פרויקט חדש ומערבים את בעלי הנכסים ואת אנשי המקצוע, נדרשת בדיקה ראשונית על מנת לוודא שהשטח אכן עומד בכל הפרמטרים הנדרשים להתחדשות עירונית. מדובר בבדיקה תכנונית, הנדסית, משפטית וכלכלית. הבדיקה גם נועדה לבדוק אילו מסלולי התחדשות עירונית מתאימים לבניינים ולאזורים השונים, והאם בניין מסוים עומד בתנאים לפינוי – בינוי.
    • התארגנות בעלי הנכסים – במידה ועולה מהבדיקה הראשונית שישנו מסלול התחדשות עירונית המתאים לבניין, מתארגנים בעלי הנכנסים ובוחרים נציגות אשר תייצג אותם בהליך ההתחדשות, או בהליך פינוי – בינוי אל מול היזם או אל מול הקבלן ושאר אנשי המקצוע. ההמלצה כאן היא לבחור נציגות מכלל סוגי יחידות הדיור שבבניין (לדוגמא, נציג לדירות הגן או נציג לדירות ארבעה חדרים וכדומה).
    • איתור ובחירת אנשי המקצוע לפרויקט – החל מעורכי דין ועד הקבלנים והמפקחים של הפרויקט. לכל הליך של התחדשות עירונית ברמלה ישנם אנשי מקצוע אותם נציגי בעלי הנכסים יאתרו ויבחרו החל מהרגע הראשון, על מנת לוודא שהפרויקט יוכל לצאת לפועל בצורה היעילה והמיטבית ביותר.
    • הוצאת הפרויקט לפועל – לאחר הבדיקות, ההתארגנות ובחירת בעלי המקצוע, יוצא פרויקט ההתחדשות העירונית לפועל. בין אם מדובר בפרויקט תמ”א, או פרויקט פינוי בינוי – בשלב זה מתחילים לעבוד, ולתחזק (או להרוס ולבנות מחדש במידת הצורך), את הבניין הקיים.

    מפת התחדשות עירונית ברמלה

    כפי שכבר ציינו, רמלה הפכה למוקד אמיתי של התחדשות עירונית, עם עשרות אזורים ובניינים שנמצאים כעת בשלבים שונים של התחדשות עירונית. בין הפרויקטים השונים ניתן למצוא את –

    • מתחם יוספטל (נמצא בשלבי תכנון) 
    • מתחם הרצל – רשויות (תכנית ההתחדשות קיבלה אישור) 
    • מתחם בן גוריון – תכנית אב (תכנית ההתחדשות קיבלה אישור) 
    • מתחם אמיל זולא (נמצא בשלבי תכנון) 
    • מתחם גיורא (נמצא בשלבי תכנון) 
    • מתחם אשכול (נמצא בשלבי תכנון) 
    • מתחם סעדיה מרדכי (נמצא בשלבי תכנון)

    ועוד עשרות מתחמים שנמצאים בשלבים שונים של התחדשות עירונית בעיר רמלה.

    רמלה התחדשות עירונית – שאלות ותשובות

    ריכזנו עבורכם את כל התשובות לשאלות החשובות ביותר בנוגע למפת התחדשות עירונית ברמלה – 

    • כיצד ניתן להתחיל הליך התחדשות עירונית בעיר? 

    בעיר רמלה, הוקמה המנהלת להתחדשות עירונית ברמלה. המנהלת אחראית על כלל מתחמי ההתחדשות העירונית בעיר, ודרכה ניתן להתחיל תהליכי ההתחדשות בעיר.

    • כיצד מתבצע הליך פינוי ובינוי?

    פרויקטים של פינוי ובינוי הם למעשה פרויקטים בהם ההמלצה לפרויקט הינה להרוס את הבניין כליל על מנת לבנות בתחומיו בניין חדש על פי כל התקנות הנדרשות. עם זאת, חשוב לציין שישנם פרויקטים בהם קודם כל בונים את הבניינים החדשים, מעבירים את התושבים לבניין החדש ורק אז – הורסים את הבניין הישן.

    • אני מעוניין לרכוש דירה להשקעה בעיר, כיצד אדע אילו מתחמים עברו התחדשות עירונית?

    במידה והנכם מעוניינים לרכוש דירה בעיר רמלה, במתחמים שעברו התחדשות עירונית, היינו ממליצים לכם להשתמש בשירותיו של מתווך מקומי שיעזור לכם להבין איפה וכיצד לרכוש דירה בבניין שהיה חלק מפרויקט התחדשות עירונית. 

    לסיכום, ניתן לראות שרמלה הפכה לאחת הערים המרכזיות בארץ בה מתקיימת התחדשות עירונית גורפת כחלק מהתנופה ההולכת וגדלה בעיר.

    מחפשים דירה להשקעה ברמלה? בנכס 4 יו נשמח לעמוד לשירותכם!