התחברות

close

הסוכן הדיגיטלי לאיתור הנכס שלך

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

    כל מה שצריך לדעת על השבחת דירה

    תוכן עניינים

    שיתוף המאמר:

    תחום הנדל”ן, או יותר נכון תחום השקעות הנדל”ן, הפך בשנים האחרונות לאחד מהתחומים החמים והרווחיים ביותר עבור משקיעים פוטנציאליים. עם זאת, כניסה לשוק הזה כמשקיע, מעלה לא מעט חששות ולבטים. בראש ובראשונה – מאיפה מתחילים? איך מוצאים את הנכסים הטובים ביותר להשקעה, את האזורים הטובים ביותר להשקעה ובעיקר – מה הם הדברים שעלינו לדעת רגע לפני שאנחנו מתחילים להשקיע בנדל”ן. ובכן, במיוחד עבורכם, החלטנו להתחיל לסקור מושגים שונים ונושאים שונים שחשוב לדעת בנוגע להשקעות בנדל”ן. המושג הראשון אותו נסקור במאמר הבא, הינו השבחת דירה, לרבות כל מה שצריך וחשוב בנוגע להשבחת דירה אם אתם מחפשים ברמלה דירות למכירה. בואו נתחיל!

    השבחת דירה – על מה מדובר?

    אז על מה מדברים כשמדברים על השבחת דירה? ובכן, מדובר קודם כל בהשקעה לכל דבר. כשהמטרה שלכם בהשקעה זו, היא לקנות נכס במחיר מוזל על מנת למכור אותו בעתיד במחיר גבוה ומשתלם. ישנן שתי דרכים מרכזיות שניתן לעשות זאת, עליהן נפרט בהמשך, אבל ברמת העיקרון – מדובר בהשבחת הנכס באופן כולל. השקעה כזאת, יכולה לקחת קצת זמן כדי להניב רווחים, אבל היא השקעה שיכולה להשתלם מאוד בטווח הארוך. הכל תלוי בכמה תרצו להשקיע. חשוב לציין – שהמטרה כאן היא איננה לקנות דירה למגורים, אלא דירה שתעבור שינוי כזה או אחר ובכך – תעלה את הערך שלה.

    סוגי השבחות נכס – פסיבית ואקטיבית

    כפי שכבר ציינו, ישנן שתי דרכים מרכזיות לעליית ערך הדירה והשבחתה – 

    • השבחה פסיבית – הינה השבחה שנעשית כתגובה לגורמים ולהשפעות חיצוניות שמובילות לעלייה בערך הדירה. כאשר אתם באים לרכוש נכס להשקעה, תוכלו לבדוק ולוודא מה הן התוכניות האזוריות המתוכננות עבור האזור שבו אתם קונים. האם עתיד להיפתח באזור מתחם עסקים משודרג או מרכזי קניות? האם העירייה משקיעה באזור על מנת לפתח ולהוביל את האזור לצמיחה? כל אלו הם גורמים והשפעות חיצוניות שיכולים להעלות את ערך הדירה אותה רכשתם, ובכך להוביל להשבחה פסיבית של הנכס להשקעה שלכם. למה מדובר בהשבחה פסיבית? כי לא נדרשת ממכם פעולה כלשהי על מנת להעלות את ערך הדירה להשקעה. השקעה זו, דורשת אורך רוח וסבלנות, שכן יכול לעבור זמן רב עד שתתחילו לראות את השינויים באזור שיובילו לעלייה בערך הנכסים.


    • השבחה אקטיבית – לעומת ההשבחה הפסיבית, שם אין לכם שליטה על השבחת הנכס ואם נאלצים לחכות זמן מסוים עד שתוכלו להציג רווחים מההשקעה שלכם, בהשקעה אקטיבית – המצב הוא הפוך. בהשבחה אקטיבית, אתם קונים למעשה נכס להשקעה במטרה לשפץ ולשדרג את הנכס וכך למכור אותו ברווח נאה ביחס למחיר המכירה המקורי. בהשבחה אקטיבית, הכדור למעשה בידיים שלכם, והפעולות שלכם הן אלו שמשפיעות על ערך הדירה אותה אתם מעוניינים בסופו של יום – למכור. בנוסף, השבחה אקטיבית נחשבת להשקעה מהירה יותר מהשבחה פסיבית, שכן היא תלויה אך ורק – בלוח הזמנים שלכם ושל השיפוצים. 

     

    השבחת דירה – כל הטיפים שצריך להכיר

    בין אם מדובר ביד 2 דירות למכירה ברמלה 4 חדרים, או בדירות למכירה ברמלה 3 חדרים, ישנם כמה דברים חשובים שכדאי ורצוי לשים לב אליהם רגע לפני בוחרים לרכוש נכס להשבחה ולהשקעה. ריכזנו עבורכם כמה טיפים מרכזיים, שייעזרו לכם לבצע רכישה מושכלת בהתאם לסוג ההשבחה ולסוג ההשקעה אותה תרצו לבצע. 

    • בדקו מה התקציב שלכם להשקעה – החלק הראשון והחשוב ביותר, הוא לבדוק בראש ובראשונה מה התקציב אותו תוכלו להשקיע בהשקעות נדל”ן, והאם יש לכם יכולת לממן או לקבל הלוואות וערבויות לקראת ההשקעה. הדבר תקף במיוחד אם מדברים על השבחה אקטיבית, שכן בהשקעה שכזו – תצטרכו להוסיף סכומים נוספים על שיפוץ הדירה, בנוסף לרכישת הנכס. במידה ואתם מעוניינים בהשבחה אקטיבית, בדקו מה התקציב שלכם, והתאימו אותו לדירה אותה תרצו לשפץ. נכון שככל הנראה לא תדעו כמה תצטרכו להוסיף עד שלא תראו את הדירה עצמה, אבל תוכלו גם להתאים את התקציב שלכם – לדירה אותה תרכשו ובה תשקיעו.

    • בדקו את האזור ואת מחירי הדירות המשופצות בו – גם כאן מדובר על השבחה אקטיבית, אבל לא רק. ההמלצה שלנו גם בהשבחה אקטיבית ובמיוחד בהשבחה פסיבית, היא לבדוק את האזור ולבקש לראות מה הן התוכניות המיועדות לאזור. האם ישנן תכניות שיכולות לשדרג את כלל האזור ולהעלות את ערך מחירי הדירות? האם ישנן תוכניות שיכולות לעשות בדיוק ההפך? בדקו מה הם מחירי הדירות באזור, לרבות מחירי הדירות המשופצות כדי לקבל אינדיקציה טובה יותר לגבי הרווח אותו תקבלו מהשבחה אקטיבית. תזכרו שלאזור בו נמצא הנכס יש השפעה ישירה על מחירי הנכסים השונים, וחשוב לחשב את הרווח הפוטנציאלי שלכם לפני ואחרי השבחת הדירה.

    • קחו בחשבון אירועים לא מתכוננים – מדובר בעצה שתקפה גם בנוגע לתקציב אותו תשקיעו בדירה להשקעה בהשבחה אקטיבית, אבל גם לדירה להשקעה בהשבחה פסיבית בה אתם ממתינים שהנכס יניב רווחים לאחר שדרוג האזור בו הוא נמצא. דברים יכולים לקרות שלא תכננתם ולא חשבתם עליהם, ולכן חשוב לשמור על קור רוח בזמן השיפוצים/ההמתנה.

    • השתמשו בשירותיו של מתווך מקומי – גם ברכישת הנכס וגם במכירת הנכס. מתווך מקומי מכיר את כל האזורים שיכולים להניב רווחים יפים ומשמעותיים בהווה ובעתיד, הוא מכיר את המחירים באזור, את התוכניות לאזור ואת כל מה שצריך לדעת בנוגע לנכס שלכם. בנוסף, מתווך מקומי גם יודע כיצד לשווק את הנכס שלכם בסיום תהליך השבחת הדירה.

    מחפשים ברמלה דירות למכירה ולהשקעה? בנכס 4 יו נשמח לעמוד לרשותכם עם צוות המומחים שלנו הכולל מתווכים, יועצי משכנתאות, עו”ד לענייני מקרקעין ועוד. השאירו פרטים עוד היום ונחזור אליכם בהקדם!